piątek, 30 stycznia 2009

Trzech patronów

Mamy dzisiaj święto trzech patronów edukacji (św. Bazylego, Grzegorza i Jana Chryzostoma). Mam wolne. Nie zazdrośćcie, proszę. Cały 11 Listopada przepracowałem w pocie czoła. Wymieniłem święta krajowe na zagraniczne. Jeśli dobrze liczę to wyszedłem na tym in plus ;-)

Grecy mają 15 dni wolnych (świąt państwowych) w roku. My mamy 12. Świętują oni w Nowy Rok, 25 i 26 grudnia, 1 maja i 15 sierpnia.

Święta wielkanocne wypadają w tym samym okresie co u nas (ale tylko czasami), przeważnie jednak obchodzone są w innym terminie. Największa możliwa rozbieżność wynosi podobno 5 tygodni.

Obchodzi się też Trzech Króli - pop święci rzekę i wrzuca do niej krzyż a śmiałkowie próbują go wyłowić. Niestety przegapiłem, byłem wtedy w Polsce. A szkoda, jedyna rzeka w okolicy nie sięga kolan...

Dodatkowo świętujemy także:
- 25 marca - rocznica wybuchu powstania wyzwoleńczego przeciw władzy tureckiej w 1821 roku.
- 28 października
- święto OXI (zn. "nie" - ekstra nazwa!) - odrzucenie przez rząd włoskiego ultimatum i napaść Włoch na Grecję (1940).
- 17 listopada upamiętnia tragiczne zajścia w Politechnice Ateńskiej w 1973.

To jak, czekacie już na majowy weekend? Ja jakoś niespecjalnie, może w przyszłym roku...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz